دانشنامه حقوق
دانشنامه حقوق

دارالوکاله
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
محمد رضا پوست چی وکیل پایه یک دادگستری قبول وکالت ومشاوره درامورحقوقی.کیفری وخانواده تلفن تماس:05112214372 همراه:09151040284
آرشيو
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
نويسندگان
محمد رضا پوست چی
کد هاي جاوا


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 464
بازدید کل : 11951
تعداد مطالب : 111
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

  <-PostCategory-> 

بخشی از بيانات مقام معظم رهبری در ديدار دست اندركاران برگزارى انتخابات‌

 

اتكاء جمهورى اسلامى و اقتدار جمهورى اسلامى به دلهاى مردم است، به عواطف و احساسات مردم است، به خرد و انديشه و بصيرت مردم است. اگر در طول سى و چند سال، با اين همه تلاش نتوانستند جمهورى اسلامى را متزلزل كنند، به خاطر اين است؛ والّا اين دنياى مادى، اين دنياى مستكبر، اين قدرتهاى ظالم و بى‌رحم و خبيث، مگر ممكن بود بگذارد يك نظامى با اين داعيه‌هائى كه نظام جمهورى اسلامى دارد، زنده بماند؟ مى‌بينيد با كشورهائى كه نهضتى در آنها به نام اسلام راه افتاده، چه ميكنند؛ زير فشار ميگذارند، خواسته‌هاى خودشان را به‌زور بر آنها تحميل ميكنند، آنها را وادار ميكنند. در جمهورى اسلامى اين كارها نشد؛ نتوانستند. دشمن ميخواهد خواسته‌هاى خود را بر جمهورى اسلامى تحميل كند، جمهورى اسلامى را سربه‌فرمان خود قرار دهد؛ و اين در صورتى ميتواند اتفاق بيفتد كه جمهورى اسلامى ضعيف باشد. با حضور مردم، جمهورى اسلامى قوّت ميگيرد؛ نميخواهند اين اقتدار باشد؛ لذا در همه‌ى انتخاباتهاى ما، در طول اين سالها، قبل از هنگام انتخابات، تبليغات دشمن عليه انتخابات شروع شده؛ يعنى قبل از آنكه مسئولين ما و رسانه‌هاى ما و مطبوعات ما شروع كنند براى انتخابات كار كردن، دشمن طراحى كرده است و شروع كرده است؛ اين دفعه هم همين جور است.

ما اطلاع داريم كه اين دفعه هم رسانه‌هاى رسمى و شناخته شده‌ى دشمن - كه هر وقت توانستند، عليه جمهورى اسلامى كار كردند - از مدتى پيش دارند طراحى ميكنند، برنامه‌ريزى ميكنند، برنامه‌سازى ميكنند، براى اينكه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد كنند؛ شروع هم كرده‌اند، منتها برنامه‌ريزى‌شان خيلى وسيع‌تر از اين حرفها است؛ ميخواهند مردم پاى صندوق نيايند؛ ميخواهند مردم در اداره‌ى كشور و مديريت كشور سهيم نشوند؛ ميخواهند مردم در صحنه نباشند؛ لذا تلاش ميكنند. اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتى ميتوانند تهاجم خودشان را چندين برابر كنند. حضور مردم است كه به نظام اسلامى و به كشور عزيز ما مصونيت ميبخشد. حضور مردم است كه عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقويت ميكند: علم ما پيشرفت ميكند، بصيرت ما پيشرفت ميكند، سازوكارهاى مديريت ما پيشرفت ميكند - همچنان كه در طول اين سالها پيشرفت كرده است - اين به خاطر حضور مردم است، به خاطر انگيزه‌هاى مردم است؛ ميخواهند اين انگيزه‌ها نباشد، لذا سعى ميكنند انتخابات را بى‌رونق كنند.

من عرض بكنم؛ آنچه كه انسان از فضل الهى سراغ دارد، از همت اين مردم عزيز سراغ دارد، ان‌شاءاللّه به توفيق الهى، باذن اللّه، اين انتخاباتى كه در پيش است، يكى از بهترين و پرشورترين انتخاباتهاى ما خواهد بود. البته دشمن تلاش ميكند زحمت مردم را باطل كند - همچنان كه در سال 88 كردند - اين هم يكى از كارهاى دشمنان بود؛ كسانى را وادار كردند كه برخلاف قانون، توقعاتى بكنند و بر اساس آن توقعات، سعى كنند مردم را در مقابل نظام قرار دهند؛ كه البته به توفيق الهى موفق نشدند.

راه اساسى براى اينكه مشكلات انتخاباتى پيش نيايد، التزام به قانون است؛ اين را من عرض بكنم. آحاد مردم در هر جاى كشور كه هستند؛ در شهر، در روستا، در مركز، در كلانشهرها و در همه جا، بايد به دنبال اين باشند كه هر كسى حرفى ميزند، بر اساس قانون باشد؛ هر كسى توقعى دارد، بر اساس قانون باشد. آنهائى كه آن سال آن خسارت را به كشور و به ملت وارد كردند و براى كشور هزينه درست كردند، اگر تسليم قانون بودند، اينجورى نميشد. قانون معيّن كرده است كه اگر كسى اعتراضى دارد، بيايد. آن سال گفته شد؛ حتّى ما از شوراى محترم نگهبان خواهش كرديم، آن زمان را تمديد هم كردند كه آراء بازشمارى شود؛ گفتيم هر تعداد معقولى و هر صندوقى كه بخواهند بازشمارى شود، بازشمارى شود؛ خب، زير بار نرفتند! كارشان منطقى نبود، معقول نبود؛ براى كشور هزينه درست كردند. خب، كشور بر اين مسائل فائق مى‌آيد. نظام جمهورى اسلامى قوى است. اين خرابكارى‌ها و انگشت توى چشم كردنها و اين مزاحمتها و آزارها، جمهورى اسلامى را كه از پا نمى‌اندازد. جمهورى اسلامى در طول اين سالها با انواع سياستها و سياستمدارانِ مختلف روبه‌رو بوده است؛ اما با وجود همه‌ى معارضه‌ها، همه‌ى زاويه‌ها - كه احياناً وجود داشته است - جمهورى اسلامى پيش رفته؛ بعد از اين هم همين جور خواهد بود. جمهورى اسلامى كه با اين حرفها از پا در نمى‌آيد، منتها براى كشور هزينه درست ميشود. راه هزينه درست نشدن، التزام به قانون است. اين توصيه‌ى من به شما مسئولان محترم انتخابات هم هست: قانون را معيار قرار دهيد. در آيه‌ى كريمه‌ى قرآن كه تلاوت كردند، به اداى امانت اشاره شد - «انّ اللّه يأمركم ان تؤدّوا الامانات الى اهلها»(3) - اداى امانت به همين است كه طبق مرّ قانون عمل شود؛ هم در مرحله‌ى تشخيص صلاحيتها - چه در مورد رياست جمهورى، چه در مورد شوراها، و در موارد ديگرى كه در پيش است - هم در مرحله‌ى قرائت آراء، هم در مرحله‌ى حفظ آراء و صندوقها. بايد مرّ قانون رعايت شود و نهايت امانتدارى انجام بگيرد؛ كه بحمداللّه تا حالا هم همين جور بوده است.

بديهى است در هر انتخاباتى، يك عده‌اى به نتيجه‌ى مطلوبِ خودشان نميرسند - من نميخواهم اسمش را بگذارم بازنده‌ى انتخابات؛ نبايد تعبير برنده و بازنده و اين واژه‌ها و اصطلاحات غربىِ مادى را به كار برد؛ اگر براى خدا و براى انجام تكليف وارد ميشويم، برد و باخت وجود ندارد - خب، اينها اعتراض دارند. انسان پيش قاضى هم كه ميرود، همين جور است. قضاوتى در يك دادگاهى وجود دارد؛ آن طرفى كه در اين قضاوت به مقصود خود رسيده، خوشحال است، آن طرف ديگر ناراحت است؛ آن طرف ديگر نبايد دادگاه را متهم كند كه برخلاف حق عمل كرده؛ نه، دادگاه است و بر طبق قانون عمل ميكند؛ منتها او ناراحت ميشود، ناراضى ميشود. بايد همه‌ى آنچه را كه پيش مى‌آيد - كه مبتنى بر قانون است - تحمل كنيم؛ اين را بايد همه‌مان ياد بگيريم؛ اين صبرِ انقلابى است، اين تحملِ انقلابى است. اميدواريم خداى متعال هم دلها را هدايت كند به آنچه كه براى كشور بهتر است.

مديريت عالى اجرائى در كشور، كار بزرگى است، كار مهمى است. يك كلمه حرف اثر ميگذارد؛ يك اقدام كوچك يا بزرگ از سوى مجريان درجه‌ى يك كشور - رئيس جمهور، وزرا - اثر ميگذارد؛ دستگاه اجرائى اينجور است. خدمت آنها، براى كشور تأثيرات عميق دارد؛ خداى نكرده كوتاهى و تقصير آنها، تأثيرات منفىِ زيادى دارد. اينها موجب ميشود كه من و شما كه ميخواهيم انتخاب كنيم، دقت كنيم.

تعهد را، تدين را، آمادگى را، توانائى‌ها را بسنجيم؛ طبق تشخيص عمل كنيم. اگر من و شما كه ميخواهيم رأى بدهيم، با نيت صادق و خالص و براى انجام وظيفه و براى آينده‌ى كشور وارد ميدان شويم و بخواهيم تصميم بگيريم، ان‌شاءاللّه خداى متعال هم در اين صورت دلهاى ما را هدايت خواهد كرد. خداى متعال دلها را ان‌شاءاللّه هدايت ميكند، به شرط اين كه آحاد مردم حقيقتاً درصدد اين باشند كه وظيفه‌شان را انجام دهند. بارها گفته شده است كه انتخابات، هم حق مردم است، هم وظيفه‌ى مردم است؛ هم بايد حق را استنقاذ كنيم، هم بايد وظيفه را بخوبى انجام دهيم. اين انتخابات، يك چنين حالتى دارد.

كسانى هم كه ميخواهند صلاحيتها را ملاحظه كنند و بر اساس آن تصميم‌گيرى كنند، همه چيز را در كنار هم بايد ببينند. رئيس جمهور، هم بايد كارى باشد، هم بايد مردمى باشد، هم بايد مقاوم باشد، هم بايد ارزشى باشد، هم بايد باتدبير باشد، هم بايد پابند به قوانين و مقررات باشد - مجرى قانون است - هم بايد درد مردم را احساس كند، هم بايد طبقات مختلف مردم را ببيند؛ اينها خصوصياتى است كه در انتخاب آن كسى كه ما ميخواهيم كليد اجرائى كشور را به او بسپريم، نقش دارد. ما مردم در اين زمينه تصميم‌گيريم. هيچ كس هم نگويد كه رأى من يك نفر چه اثرى دارد. ميليونها از همين يك نفرها تشكيل ميشود. همه احساس وظيفه كنند و ان‌شاءاللّه وارد ميدان شوند. به توفيق پروردگار، همين جور هم خواهد شد. مسلّماً امنيت كشور، مصونيت كشور، پيشرفت كشور، با حضور همگانى و حداكثرى مردم افزايش پيدا خواهد كرد و اين كشور به توفيق الهى خواهد توانست يك گام ديگر به سمت اهداف والاى انقلاب اسلامى پيش برود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:عکس ,مقام معظم رهبری,انتخابات,ساعت 7:45 توسط محمد رضا پوست چی |
مطالب پيشين
» بسم الله الرحمن الرحیم
» تدبر در قرآن
» مرور سریع بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار مسئولان و كاركنان قوه‌ى قضائيه‌ 05/04/1392
» پیروز واقعی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری
» این نیز بگذرد.
» چرا جلیلی؟
» مناظره سوم نامزدها// سعید جلیلی:
» مصاحبه ای اختصاصی با دکتر سعید جلیلی
» طرح دیدگاههای اقتصادی دکتر سعید جلیلی در مناظره اول
» جلیلی در همایش جبهه پایداری و حامیان جلیلی:
» تنش‌زدایی بزدلانه و تهدیدزدایی حکیمانه
» اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی
» برنامه مناظره ها و تبليغات کانديداهاي رياست جمهوري در صدا و سيما
» پیش بینی واشنگتن پست: جلیلی، پیشتاز انتخابات ایران
» خاطراتی از دکتر سعید جلیلی
» خاطراتی از دکتر سعید جلیلی
» بیوگرافی 8 کاندیدای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری
» تاانتخابات
» روایتی از حضور رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی
» ویژگی های اصلح از نظر مقام معظم رهبری
» متن کامل قانون اصلاح شده انتخابات ریاست جمهوری
» ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری
» سخن روز
» حدیث روز
» خانواده خوشبخت
» شرکت در انتخابات حق است یا تکلیف؟
» از احتسابیه و بلدیه تا شهرداری
» نرخ دیه کامله در ماههای غیرحرام از ابتدای سال ۱۳۹۲
» تدبیری برای جلوگیری از آثار شوم مهرهای سنگین و تعدیل ثروت بین زوچین
» بیع عین مرهونه
» حقوق طرفین دعوا در کلام امام سجاد (ع)
» د: رأي وحدت رويه شماره 725 ـ 20/4/1391 هيأت عمومي ديوان عالي كشور
» رأي وحدت رويه شماره 724ـ22/1/1391 هيأت عمومي ديوان عالي كشور





موضوعات
حقوق مدنی
همه چیز دز باره قولنامه
تعارض ادله مالکیت
بررسی حقوق مالی زوجه در موارد طلاق
وکالت بلاعزل
فروش ملکی که در اجاره دیگری است
خرید ملکی که در اجاره دیگری است
چند نکته در تنظیم قرارداد
ضمان معاوضی در بیع
بیع عین مرهونه
حقوق جزا
تصرف عدوانی
مرخصی زندانیان
آیا امکان محاکمه مجدد در ایران وجود دارد؟
اسید پاشی؛ضعف قانون یا نقص در اجرا
چگونگی اثبات ضرب و جرح در دعاوی خانوادگی
آیا شاکی می تواندرضایت خود را پس بگیرد؟
تخفیف در مجازات مجرم و جهات اعمال آن
آیامجازات تعلیقی سوء سابقه است؟
سقط جنین
بیمه جرم
نرخ دیه در سال92
آیین دادرسی مدنی
ورودشخص ثالث
شرایط دادخواست وضمانت اجرای آن
ادله اثبات دعوی
خواندنی ها
جملات فلسفی
ماه امام رضا(ع)
بیست ونهم ذی القعده شهادت امام جوادالائمه(ع)
ذی الحجه آمد،ماه لبیک
دو بال فرشته عدالت
بازدید رییس جمهور از زندان اوین
سخن کوتاه از دکتر شریعتی
قتل یک وکیل دیگر
امنیت شغلی وکلا
زنگ مشاوره
سیم کارت دردسرساز
فسخ قرارداد
مهریه قابل اسقاط نیست
حقوق خانواده
روابط فرا زناشویی
طلاق عاطفی
چندنکته حقوقی در مورد ازدواج
اقسام طلاق
حقوق متقابل زن و شوهر
رجوع زوجه به بذل در عده طلاق خلع
ترتیب ازدواج دختر در صورت ممانعت ولی
جلوگیری از آثار شوم مهری های سنگین
شورای حل اختلاف
مغایرت رسیدگی به دعاوی درشورای حل اختلاف با قانون اساسی
سواد قضایی اعضای شورای حل اختلاف
تعطیلی شورای حل اختلاف
عدم کارایی شورای حل اختلاف
فقد تجربه در شورای حل اختلاف
باطلا باید نوشت(نهج البلاغه)
یک هدیه خوب
حکمت1تا10نهج البلاغه
حکمت11تا20نهج البلاغه
حکمت21تا30نهج البلاغه
با کاروان کربلا
تسلیت
اهمیت زیارت عاشورا
سوم محرم
قاسم بن الحسن
حبیب بن مظاهر
بسته شدن آب
حقوق تجارت
روش تاسیس انواع شرکت(قسمت اول)
روش تاسیس شرکت قسمت دوم
روش تاسیس شرکت قسمت سوم
سفته
آرای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور
آرای وحدت رویه سال1391
سیاسی
تاانتخابات
قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری
ویژگی های یک رئیس جمهور از نظر مقام معظم رهبری
دکتر سعید جلیلی
سبک زندگی اسلامی
خانواده خوشبخت
حدیث روز
برکت کار دقیق
تدبر در قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
پيوندها


فقه و حقوق اسلامی حقوق امروز ردیاب ماشین جلوپنجره اریو اریو زوتی z300 جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشنامه حقوق و آدرس poustchi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

پایگاه اینترنتی حامیان حجاب
مهندسی معکوس 2سیده تاخدا
دستنوشتـﮧ هاے محمدجواد میرزابیگے
تـحلیلگر بسیجی
◄پایگاه اینترنتی حامی رهبر◄
☫ مقر افسران جنگ سایبری ☫
گروه سایبری تخریبچی مجازی
حامیان ولایت سیّد علی
تـ ع ـجیل | TaaJiL
ثامن تـــــم مرجع قالب و ابزار
مقتدر مظلوم | Mazloum.Ir
گروه سایبرے مهندس میرزابیگیܔ
کانون وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضائیه
پایانه قوه قضائیه
تبیان
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
دفترحفظ و نشر آثار امام خامنه ای
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com